[RECEPT]

Így lesz folyamatosan több 100 diákod

Az elmúlt napokban nagy fejtörést okozott nekünk ennek a leckének a megírása. Sokat beszélgettünk róla, hogy hogyan állítsunk össze egy marketing gyorstalpalót, ami eljuttat A-ból B-be, de nem kezdi Ádámtól és Évától a sztorit, viszont emészthető mélységben tálalja a hasznos és természetesen használható marketinget.

Ugye korábban már tanultunk közösen a marketingről a minitréningjeink formájában, amikben szintén törekedtünk arra, hogy könnyen átláthatóvá, megvalósíthatóvá tegyük számodra a leendő tanfolyamod online marketingjét. Az általunk (és a jelenleg sikeres marketinges cégek által is) tanított marketing stratégia viszonylag újnak számít Magyarországon, ezért végül úgy döntöttünk a mai műhelytitokkal kapcsolatban, hogy ismétlés a tudás anyja, nem számít hol tartasz jelenleg az online világ felfedezésében, ezekre az alapvető információkra, stratégiára, tippekre egészen biztosan szükséged lesz!

Ahogy már a mai e-mailben is említettük, ha “ész” nélkül, tudatos marketing stratégia nélkül állsz neki összehozni a weboldaladat, (esetleg megcsináltatod mással) vak művész leszel csupán ecsettel a kezedben a vászon előtt… állsz és tudod, hogy festened kell ma valami szépet, de nem látod a folyamatokat. Egyszóval meg kell értened, ahhoz, hogy a tanfolyamoddal profitot termelj, olyan weboldalra lesz szükséged, ami képes értékesíteni azt! Erre kiválóan alkalmas, ahogy láthattad is, a marketing stratégia, amit tanítunk és alkalmazunk!

2017-2018: A valódi piaci előny éve

Magyarországon elmondható, hogy az online vállalkozások átlagos konverziós aránya 1-2%!! Ez nem túl jó, igaz? Gondolj csak bele, 100 érdeklődőből 1-2 vásárol, a többi pedig marad a listádon, és vár. Vár arra a mondatra, arra a jobb marketingedre, ami miatt már ő is biztosra vehetné, hogy a tanfolyamod neki való, és részt kell vennie rajta, vagy – rád nézve rosszabb esetben – megy, és talál magának mást, aki jobb marketinggel sokkal jobban megszólítja, megérinti őt, és eléri, hogy nála vásároljon.

Elárulunk egy titkot, vagyis már korábban elárultuk. 🙂 A mi konverziós arányunk ennek az átlagnak több, mint a tízszerese!! Így már igazán megéri online tanfolyamot indítani, hiszen sokkal több elégedett vásárlód lesz, olyan előnyt szerzel, amit a konkurenciád nem ért, és természetesen hatalmas öröm sokkal több embernek segíteni! Hogy hogyan csináljuk, és neked mit kell tenned lépésről lépésre? Figyelj!

A stratégia

Nagyon fontos, hogy gondolkodj rendszerben, bármiről is legyen szó, de ez az online marketingedre különösképp igaz! Az online tanfolyamokra szabott marketing stratégia attól lesz specifikus és igazán hatásos, hogy olyan pontokat erősít az értékesítési folyamat során, amik a későbbiekben nagyon fontos elemei annak, hogy mentor/diák viszonyba tudj kerülni a vásárlóiddal.

Az online marketinged lesz a mindened, a vállalkozásod lelke. Ez az a terület, ahol folyamatosan kell fejlődnöd és figyelned a piac változásait, reagálni azokra. Nagyon nem mindegy, hogy milyen alapokra helyezed az indulást. Két online vállalkozást leginkább a marketingjük különbözteti meg egymástól. A kérdés ebben az évben még nem az, hogy ki tudott lépést tartani a piaccal, és felépíteni ezt a zseniális marketing stratégiát, és ki az, aki leragadt a régi “bevált” módszerénél, hanem hogy az utóbbi meddig tudja tartani a jelenlegi piaci pozícióját? Az egyértelmű, hogy onnan csak lefelé van, de belegondoltál már, hogy milyen gyorsan?

Figyelj, mert ez igaz lehet a te online tanfolyamodra is! Amikor belevágsz a megvalósításba, nagyon ügyelj rá, hogy a marketinget jó helyről tanuld, mert ha olvastál az előző sorok között, akkor érezhetted, hogy azt akartuk sugallni, hogy eljött az idő, amikor egy jól megválasztott marketinggel 1 év alatt vállnak piacvezetővé cégek, ahogy ez a lehetőség neked is adott!

Az online tanfolyamokra szabott marketing stratégia lényege röviden:

  • Értékes és ingyenes tartalmakkal folyamatosan oktatod az érdeklődőidet.

  • Felállítasz egy minimum 3 termékből álló termékpiramist, ahol a soron következő lépéshez mindig egyre nagyobb elköteleződés szükséges (legegyszerűbb mód erre az árak növekedése).

  • Természetesen a soron következő lépéssel nem csak az ár növekszik, hanem az éppen aktuális megoldásod értéke is! Minden terméked az érdeklődő célját szolgálja: gyorsabban, vagy könnyebben juthatnak el a vágyott állapotba.

Ennek alapján nézzük a marketing stratégiád 5 alappillérét:

  • 1. E-mail lista építése - CSALI

Minden online vállalkozás üzleti tőkéje, így a te online tanfolyamodé is, egy e-mail lista, tele érdeklődőkkel. Tehát az első lépés a sikeresen működő online tanfolyamod felé az, hogy e-mail listát építesz. Ezt a legegyszerűbben és legjobban úgy tudod megtenni, hogy készítesz egy ingyenes, de értékes tartalmat, azaz csalit, amit felkínálsz az érdeklődőidnek, cserébe pedig semmi mást nem kérsz, mint az e-mail címüket, esetleg még a keresztnevüket. Így egy valóban nagyon értékes, a látogatód számára releváns tartalomért cserébe szívesen iratkoznak majd fel az e-mail listádra.

Mit érsz el az e-mail címeken kívül egy jó csalival?

Számtalan érv szól amellett, hogy készíts egy olyan csalit, amitől az érdeklődőid az állukat a bokájuk közelében keresik majd. Nézzük:

  • Bizalom

    Amikor az érdeklődőid megkapják a csalidat, ami tényleg értékes, akkor bizalom alakul ki bennük feléd, és tudják, hogy ezentúl bármit kínálsz nekik, az legalább olyan szuper lesz, mint a csalid (vagy még jobb!).

  • Hitelesség

    A csali kétséget kizáróan építi a hitelességedet az érdeklődőid szemében, hiszen ingyenesen megválaszoltál egy rakás kérdést a témában, és plusz értékes tartalommal gazdagodtak.

  • "Adok-kapok" elv

    A szókapcsolat jól kifejezi az érzést, amit kivált a csalid, és a többi ingyenesen elérhető értékes tartalmad, amit az érdeklődőidnek adsz. Ha adsz, akkor annak az lesz a következménye, hogy kapsz is, tehát ebben az esetben az érdeklődőidben kialakul az érzés, hogy ők is tegyenek feléd egy lépést, így vásárolni fognak tőled. Ez a kölcsönösség.

  • Kapcsolat

    Mivel az érdeklődőid feliratkoznak a listádra, így lehetőséged van velük rendszeresen kommunikálni, építeni a kapcsolatot, válaszolni a kérdéseikre.

  • Kereslet

    A csali által csupa releváns érdeklődőt gyűjtesz a listádra, akiket a csaliddal és a további értékes tartalmaiddal folyamatosan képzel a témádban. A csali szóban is benne van: kis kóstoló, hogy aztán akarja a nagy egészet. Így teremt keresletet az online tanfolyamodra az értékes, de ingyenes tartalmad.

  • 2. Érdeklődőből vásárló - BELÉPŐ TERMÉK

A második alappillér egy úgynevezett belépő termék elkészítése és felkínálása a feliratkozóidnak. Ennek hatalmas szerepe van az egész marketing gépezetedben. Ez az a pont, ahol kis elköteleződésért cserébe az érdeklődőid a vásárlóiddá válnak. Óriási ugrás!

Ehhez nem kell mást tenned, mint hogy elkészítesz egy nagy értékű, de alacsony árú terméket (akár szolgáltatást), ami logikus lépésként következik a feliratkozás után az érdeklődőid számára. Tehát ugyan arra az igényre, problémára, vágyra nyújt megoldást, mint a csalid, és általa sokkal gyorsabban/könnyebben érheti el a célját.

A belépő termék legfontosabb szerepe a vásárlóvá válás elősegítése. A vásárlóid már egy olyan réteg, akik bíznak benned, hisznek benned, és minden további lépés sokkal egyszerűbb velük. 20x nagyobb arányban vásárolnak újra (míg a sima feliratkozóid csupán 1-5%-ban élnek az ajánlatoddal), nem beszélve arról, hogy közben a belépő terméked megvásárlásával fedezik a marketing költségeidet.

Összegezve: Egy jó belépő termékkel “ingyen” szerzel érdeklődőket, illetve azok, akik így a vásárlóiddá váltak 20x nagyobb arányban vásárolnak tőled újra. Belépő termék nélkül neki se állj az online marketingednek, mert nem fogod tudni fedezni a hirdetési költségeidet, és nem lesz elég profitod.

  • 3. Taníts, taníts, taníts - E-MAIL MARKETING

A 3. alappillére a marketing stratégiádnak a folyamatos tanítás. A csalid segítségével óriási listát építettél, vannak már vásárlóid is a belépő termékednek köszönhetően, most jöhet az e-mail marketing. Ennek a folyamatnak több kulcsfontosságú pontja is van:

  • folyamatos kapcsolat (utánkövetés)
  • bizalomépítés, hitelesség építés
  • tanítás (Az utóbbi a legnagyobb eredményt hozó)

Létre kell hoznod minden termékedhez az e-mail sorozatot/sales sorozatot (vagy hívják még e-mail tanfolyamnak is), ami valójában az adott megoldásod/tanfolyamod mini változata. Megtanít a feliratkozóidnak egy sor hasznos dolgot, megoszt velük egy rakás tippet.
Minden e-mail tartalmaz egy mini leckét, majd a végén ott az ajánlat, hogy csatlakozz a tanfolyamhoz/vásárold meg a belépő termékemet! Hihetetlenül hatásos! Minden profi marketing stratégia a következőre épít: Előbb adnod kell, hogy később kaphass/kérhess!

Mit érsz el az e-mail marketingeddel?

  • Bizonyosságot + “Ahh, akarom!” érzést:

    Bizonyosságot ad az e-mail sorozatod arról, hogy a témádban szakértő vagy, érdemes téged követni, érthető nyelven mondod el mindazt, amiről a tanfolyamod szól. Minden ember szeret egy kis kóstolót kapni mielőtt vásárol. Az e-mail sorozatod a kóstoló, és ha elég jó, akkor kiváltja azt a bizonyos “Ahh akarom!” érzést, ami után már nem kérdés a vásárlás.

  • Értékesíti a tanfolyamodat:

    A jó (sales) e-mail sorozatod értékesíti igazán a tanfolyamodat. Igaz, hogy jó pár értékes tartalmadat megosztod így az érdeklődőiddel ingyen, de ettől ne félj, mert így válnak a vásárlóiddá/diákjaiddá. Az e-mail sorozatod egyre inkább teljes képet ad nekik a tanfolyamodról, így tudnak hozni egy határozott döntést a vásárlás mellett!

  • 4. Vásárlóból diák - FŐ TANFOLYAM

A marketing stratégiád 4. alappilléreként következik a fő ajánlatod, maga a tanfolyamod. Ez a legnagyobb dobásod, a fő terméked, amit értékesíteni szeretnél. Készíts hozzá egy legalább 7 e-mailből álló sales sorozatot. Fontos, hogy hagyj időt az anyagok feldolgozására (mindenkinek legyen alkalma elolvasni, megnézni, megérteni), de ne húzd túl hosszúra se a folyamatot, mert abban az esetben a kezdeti lelkesedés, az izgalom már nagy mértékben csökkenhet, ami nem fog vásárlásra ösztönözni senkit.

Mire eljutnak az érdeklődőid, vásárlóid ehhez a ponthoz, addigra már rengeteg mindent megtanítottál nekik, ismernek, szeretnek téged. Választ kaptak sok-sok kérdésükre a témáddal kapcsolatban, és ami a legfontosabb: megismerték az oktatási stílusodat! Így magabiztosan, nagy arányban fognak a vásárlás mellett dönteni. Ekkor születik majd az a profitod, ami fenntartja a vállalkozásodat és megélhetést biztosít számodra.

  • 5. A tanfolyamodon túl - PROFIT MAXIMALIZÁLÓ

Nézzük, hol tartunk. Van egy folyamatosan növekvő e-mail listád, van egy belépő terméked, ami fedezi a marketing költségeidet, van e-mail marketinged, ami értékesíti a fő tanfolyamodat, ez pedig biztosítja számodra a vállalkozásod profit termelését, így a megélhetésedet.

De ugye van még valami a tarsolyodban? Van még olyan megoldásod, olyan segítséged, ami a fő tanfolyamodat követheti? Mindenképpen legyen!

Új vásárlókat szerezni a leghosszabb folyamat és egyben a legköltségesebb is. Meglévő vásárlóidat újra vásárlásra ösztönözni pedig lényegesen könnyebb. Lesznek olyan lépcsők, olyan igények, olyan problémák, amikre nem tud megoldást nyújtani a fő tanfolyamod, vagy éppen annak az elsajátítása után keletkeznek, következnek logikusan. Esetleg olyan VIP szolgáltatásra is gondolhatsz itt, ahol az idődet váltod pénzre. Egy drága és nagy értékű szolgáltatásról beszélhetünk, amit kevesen igényelnek de ők megfizetik érte az idődet, a személyes közreműködésedet! Ez az egyik továbblépési lehetőség az újra értékesítés felé.

A másik egy újabb tanfolyamod lehet, ami emelt szintű tudást biztosít az alapozónak számító fő tanfolyamod után. Ilyen például egy nyelvtanfolyam kezdő és haladó változata.

Azok a diákjaid/ügyfeleid, akik szeretnek téged és tőled tanulni, bíznak benned, szívesen vásárolnak újra, csak kell egy ajánlat, ami segíti őket a továbbiakban. Itt keletkezik a valódi nyereség, az igazi profit, hiszen nem kell pénzt költened ahhoz, hogy új vásárlásokat generálj.